Pages

Pierderea identitatii intr-o relatie. Relatiile dincolo de patul lui Procust

In aceasta perioada, oamenii au inceput sa isi caute propria identitate mai mult decat in trecut. Daca pana acum rolurile intr-o relati...

Cum sa ai o zi minunata

In fiecare dimineata cand ne trezim, primul sentiment ar trebui sa fie unul de multumire. Uite o noua zi se arata in fata noastra, suntem asa de norocosi ca ni se da sansa sa facem azi tot ceea nu am reusit sa realizam ieri.
Trebuie sa te gandesti ce sansa minunata ai ca poti sa traiesti si aceasta noua zi, ca starea ta fizica iti permite acest lucru, ca ai puterea sa faci asa de multe.

Eu de exemplu, cand aud prima sonerie a telefonului, sunt foarte bucuroasa ca mai pot sa motai cinci minute pana la cea de-a doua alarma. Astfel, cand aceasta suna, multumita ca m-am mai invartit putin in pat, ma ridic, iar in dumul spre baie, incerc sa ma gandesc la lucrurile mai importante de care trebuie sa ma ocup in ziua respectiva, iar apoi incerc sa fiu cat mai bucuroasa ca o sa pot face toate acele lucruri.

Niciodata sa nu lasi sa puna stapanire pe tine sentimentul acela de rau, ca trebuie sa te ridici din pat, sa iesi de la caldura, din comoditatea patului, sau alte ganduri de acest fel.

Majoritatea dintre noi, avem tendinta sa punem raul in fata. Am atatea lucruri de facut, of, ca nu am si eu o zi libera, sa pot dormi pana la pranz….in loc sa te gandesti…..Doamne ce bine ca am o viata activa, ca am responsabilitati si poate cel mai important, cat sunt de norocos ca mi se ofera posibilitatea de a le face fata cu bine, daca imi doresc putin acest lucru. Bineinteles, e nevoie si de putin efort, fie psihic, fie fizic, depinde de natura sarcinilor pe care le avem de indeplinit in ziua respectiva. Insa, daca stai sa te gandesti cat esti de noroc ca ai sansa sa faci toate acele lucruri, fie ele chiar si dificile, si cand te gandesti ca ai posibilitatea sa le faci pe toate cat mai bine cu putinta, nu ai cum sa nu fii cuprins de un sentiment de bucurie, de recunostinta.

Din pacate sunt atatia oameni, care nu trebuie sa se trezeaca dimineata dupa ceas, nu au o multime de responsabilitati pe cap, pentru ca din nefericire isi petrec majoritatea timpului acasa, in pat, sau mult mai rau, prin spitale, obligatii fiind de una din bolile cumplite care rapesc in fiecare zi atatia oameni dragi de langa noi.

Acum, poate unii dintre voi, mai sceptici, veti incerca sa va convigeti pe voi insiva ca acestea sunt vorbe aiurea, un articol in plus, insa daca ati face un exercitiu experimental , pe o perioada de o luna sa zicem, in care sa tineti cont de cateva reguli simple ale gandirii pozitive, ati putea observa pe propria piele veridicitatea celor spuse aici.
De exemplu in fiecare seara, dupa ce ati stins televizorul si va puneti la culcare, in loc sa va ganditi la toate sarcinile care le aveti de indeplinit maine, incercati sa fiti recunoscator pentru cele realizate in cursul zilei de azi, pentru toate lucrurile bune care vi s-au intamplat si pentru ca ati reusit sa treceti peste cele mai putin bune. In acest fel, veti adormi cu un sentiment de liniste, de relativa bucurie, iar odihna va fi mai placuta.
Aceasi tehnica dimineata: cat se poate de bucurosi ca o noua zi va asteapta, va ridicati plini de recunostinta din pat si ii multumiti lui Dumnezeu ca va da sansa sa mai traiti o zi, in care veti putea munci pentru familia dumneavoastra, veti putea face o multime de lucruri, pe care alti oameni nu le pot face.

Ca sa ai o zi minunata, trebuie sa o incepi cu niste ganduri minunate. Asadar faceti exercitiul de recunostinta in fiecare dimineata. Cand va treziti, multumiti lui Dumnezeu pentru tot ce aveti, fara sa va ganditi la unele lipsuri ale vietii. Cand aceste ganduri negative va inunda mintea involuntar, ganditi-va la toti acei oameni care o duc mult mai rau, iar acest gand cu siguranta va va readuce  fericirea si multumirea in suflet.

O zi minunata!

2 comments:

  1. foarte frumos si adevarat ai scris.
    trebuie sa fim multumiti de fiecare zi din viata noastra.
    din pacate nici eu nu sunt asa cand ma trezesc, nu am gandul de multumire, dar am sa incerc sa o fac de acum.
    o zi frumoasa!

    ReplyDelete
  2. Ma bucur ca am putut sa citesc ceva care sa imi ajunga la sulfet si sa ma ajute .
    Va multumesc mult
    Multa sanatate si multa fericire tuturor
    O viata cat mai frumoasa

    ReplyDelete